JENAMA pakaian lelaki terkemuka antarabangsa, Lilanz, kini mengukir sejarah apabila memperkenalkan butik terbaharu di Pavilion Bukit Jalil, Kuala Lumpur.
Butik itu bukan sekadar cawangan kedua di Malaysia, malah ia merupakan butik pertama Lilanz di dunia yang menampilkan konsep revolusioner "Future Business".
Ia sebuah kenyataan seni bina yang mengubah pengalaman membeli-belah menjadi suatu perjalanan futuristik penuh inovatif.
BACA LAGI: Doktor wanita India pertama bergelar ahli bina badan profesional di Malaysia, suami jadi jurulatih
BACA LAGI: Sultan Pahang, Tunku Azizah lepas rindu jumpa anak angkat hidap sindrom Werewolf di Sarawak
Malaysia kini menjadi tapak penting buat jenama itu apabila membuka butik kedua mereka di Pavilion Bukit Jalil.
Ini dibezakan daripada butik pertamanya di Malaysia yang terletak di SkyAvenue, Genting Highlands.
Kini, butik kedua itu, yang berkeluasan 4,350 kaki persegi, direka untuk menjadi kanvas futuristik, yang mana elemen seni bina sengaja dipersembahkan dengan koleksi pakaian musim luruh/dingin 2025 yang berinspirasikan Eropah.
Lilanz menjadikan butik kedua mereka sebagai kenyataan seni.
Konsep reka bentuk butik kedua Lilanz berakar umbi daripada mod pengangkutan kontemporari seperti kereta api, pesawat dan kapsul angkasa lepas.
Estetika yang dipamerkan adalah perniagaan masa depan, melambangkan visi jenama yang berpandangan jauh ke hadapan.
Butik itu menggunakan aksen logam berkilat, garisan geometri yang bersih dan pencahayaan dinamik.
Pintu masuk butik dirangka sebagai portal angkasa lepas futuristik, manakala bilik mencuba pakaian dibina menyerupai kapsul, semuanya bertujuan untuk meningkatkan rasa eksklusif dan kemodenan bagi pelanggan.
Butik itu menggunakan aksen logam berkilat, garisan geometri yang bersih dan pencahayaan dinamik.
Menariknya, di sebalik unsur futuristik, Lilanz turut memberi penghormatan kepada Malaysia melalui sentuhan buluh tempatan.
Buluh itu diintegrasikan secara halus bersama pemasangan keluli tahan karat dan terazo kaca, memberikan kehangatan dan keaslian, serta mengimbangi ketepatan seni bina dengan nilai keremajaan.
Lilanz jelas menjadikan butik itu sebagai pernyataan seni bina dan teknologi yang berani, meletakkan Kuala Lumpur sebagai hab inovasi global jenama itu.
Butik "Future Business" itu lebih merupakan kenyataan seni bina dan teknologi Lilanz, menunjukkan jenama itu berpandangan jauh dan bersedia mendahului trend peruncitan.
Lilanz menjadikan butik itu sebagai pernyataan seni bina dan teknologi yang berani, meletakkan Kuala Lumpur sebagai hab inovasi global jenama itu.
Secara keseluruhannya, butik baharu di Pavilion Bukit Jalil itu bukan hanya butik biasa, tetapi merupakan ekspresi semangat Lilanz yang berpandangan jauh.
Ia menawarkan pengalaman penuh immersif, meletakkan jenama itu sebagai peneraju dalam mentakrifkan semula pakaian lelaki untuk masa depan.
Koleksi Lilanz memiliki tanda harga antara RM230 hingga RM2,800, kini boleh didapati di butik ‘Future Business’ pertama dunia di Pavilion Bukit Jalil ini. — Majoriti
Boleh follow media sosial Majoriti di Twitter, Facebook, Instagram, WhatsApp Channel dan Telegram
