Soalan Lazim
Umum
Kami kesal mengenai pengalaman kurang baik anda. Sila laporkan isu anda di sini dan sertakan sebanyak mungkin maklumat yang boleh membantu kami memperbaiki apa jua masalah.
Hantarkan permohonan anda kepada kami di sini untuk mendapatkan kebenaran. Kami ingin maklumkan bahawa hak untuk memberi kebenaran terletak bawah budi bicara pihak kami.
Berkuat kuasa 1 Disember 2021, kami menawarkan keahlian digital berbayar untuk akses tanpa had kepada majoriti.com.my. Ini untuk memastikan kami terus menyediakan kandungan yang boleh dipercayai, relevan dan menarik bagi memenuhi selera pembaca.
Untuk langganan Majoriti, sila layari https://www.majoriti.com.my/langganan
Untuk langganan Majoriti, sila layari https://www.majoriti.com.my/langganan
Langganan dan iklan membantu menyokong operasi dan kandungan harian kami. Penyediaan kandungan daripada wartawan terlatih adalah satu cabaran besar dan menelan belanja yang tinggi. Gesaan ini muncul apabila sistem mengesan penyemak imbas anda menggunakan penyekat iklan atau penyemak imbas peribadi.
Namun, Pelanggan Majoriti tidak akan melihat gesaan penyekat iklan ini.
Namun, Pelanggan Majoriti tidak akan melihat gesaan penyekat iklan ini.
Jika anda seorang Pelanggan Majoriti, sila log masuk menggunakan akaun anda.
Jika anda seorang pelawat, anda boleh memilih untuk menolak gesaan, tetapi mesej ini akan muncul semula. Kami menggalakkan anda untuk menyenarai putih/nyahsekat majoriti.com.my daripada penyemak imbas anda atau matikan mod inkognito untuk terus membaca majoriti.com.my.
Jika anda seorang pelawat, anda boleh memilih untuk menolak gesaan, tetapi mesej ini akan muncul semula. Kami menggalakkan anda untuk menyenarai putih/nyahsekat majoriti.com.my daripada penyemak imbas anda atau matikan mod inkognito untuk terus membaca majoriti.com.my.
Pelawat yang tidak mendaftar sebagai pelanggan berbayar tetap boleh mengakses majoriti.com.my secara percuma. Namun, anda tidak dapat mengakses kandungan premium Majoriti (ditandakan sebagai ‘PREMIUM’), yang eksklusif untuk ahli berbayar.
Walaupun ia tidak wajib, kami mengesyorkan agar anda mendaftar untuk akaun Majoriti.
Dengan keahlian Majoriti, anda akan dapat mengakses semua artikel di majoriti.com.my, termasuk kandungan premium yang eksklusif untuk ahli berbayar. Pelanggan juga berhak untuk mengambil bahagian dalam kempen pedagang eksklusif Majoriti untuk menikmati diskaun dan memenangi hadiah menarik.
Harap maklum bahawa keahlian ini bukan tanpa iklan. Iklan digital akan terus muncul.
Harap maklum bahawa keahlian ini bukan tanpa iklan. Iklan digital akan terus muncul.
Ya. Pada masa ini langganan Majoriti dan The Star Digital Access berada pada dua (2) platform berasingan.
Mengenai Langganan
Majoriti ialah portal berita berasaskan langganan untuk akses penuh bagi memperoleh kandungan di majoriti.com.my. Ia termasuk akses kepada kandungan premium. Walau bagaimanapun, ia tidak termasuk kandungan yang dihoskan pada perkhidmatan berasaskan langganan Star Media Group yang lain.
Klik di sini untuk maklumat harga
Web: Pertama, daftar untuk akaun percuma Majoriti atau log masuk sebelum mengklik pada ‘Langganan’. Anda juga boleh mengklik butang ‘Langganan’ pada bar menu majoriti.com.my. Pilih pelan langganan yang anda suka dan langgan melalui Shopee. Setelah pembayaran berjaya, anda boleh memulakan pembacaan.
Anda boleh membaca majoriti.com.my melalui pelayar web. Anda boleh kekal log masuk sehingga empat (4) log masuk pada pelayar web.
Tidak, akhbar The Star dan ePaper adalah berasingan daripada Majoriti.
Ya, bagaimanapun anda perlu mendaftar untuk akaun percuma Majoriti. Selepas itu anda boleh melanggan melalui Shopee.
Mengenai Akaun Majoriti
Internet Explorer tidak disokong pada masa ini. Paparan terbaik daripada pelayar Chrome.
Sila gunakan kata laluan baharu dengan e-mel yang anda gunakan untuk akaun Majoriti anda.
Sila semak kedua-dua kotak Peti Masuk dan/atau Spam anda. Klik ‘Hantar semula e-mel pengesahan’ dan cuba lagi. Jika anda telah menutup halaman atau telah log keluar, sila log masuk sekali lagi untuk mengklik ‘Hantar semula e-mel pengesahan’.
Klik ‘Hantar semula e-mel pengesahan’ dan cuba lagi. Jika anda telah menutup halaman atau telah log keluar, sila log masuk sekali lagi untuk mengklik ‘Hantar semula e-mel pengesahan’
Klik di sini untuk log masuk. Jika anda terlupa kata laluan anda, klik ‘Lupa Kata Laluan?’ untuk menetapkannya semula. Jika anda pasti bahawa anda tidak mendaftar dengan alamat e-mel anda sebelum ini, sila hubungi Bahagian Khidmat Pelanggan kami di [email protected].
Ini adalah untuk memastikan alamat e-mel yang diberikan adalah sah supaya kami boleh menghantar maklumat berkaitan langganan anda.
Pembayaran dan Bil
Harga yang disenaraikan pada pelbagai halaman langganan kami dapat menunjukkan sama ada adakah ia sebelum atau selepas cukai perkhidmatan.
Anda boleh membayar dengan menggunakan kad kredit/debit, FPX dan e-dompet untuk Pelan Bulanan/Tahunan.
Anda hanya boleh membeli satu (1) langganan bagi setiap alamat e-mel.
Pada masa ini Majoriti dan Star Newsstand berada di dua (2) platform berasingan. Klik di sini untuk melihat maklumat langganan anda bagi Majoriti.
Klik di sini atau klik pada ikon profil pada bahagian atas halaman.
Web: Ya, anda boleh mencetak invois cukai melalui e-mel selepas setiap pembayaran yang berjaya. Anda juga boleh klik di sini untuk melihat sejarah Transaksi anda dan invois cukai yang lalu.
Web: Klik di sini atau tuding pada profil pada bahagian atas halaman dan klik ‘Rekod Transaksi’.
Web: Ya, boleh. Klik pada profil pada bahagian atas halaman dan pergi ke ‘Bil’ untuk memasukkan atau menukar alamat pengebilan syarikat anda.
Web: Klik di sini atau klik pada ikon profil pada bahagian atas halaman dan pergi ke tab ‘Uruskan Langganan’. Kemudian klik pada ‘Urus’ dan anda akan dialihkan ke halaman web iPay88 bagi membolehkan anda menukar nombor kad kredit anda.
Nota: Apabila anda memasukkan nombor kad kredit baharu, anda akan dikenakan caj sebanyak Ringgit Malaysia Satu (RM1.00) untuk memastikan kad tersebut aktif. RM1.00 akan dipulangkan kepada anda kemudian.
Nota: Apabila anda memasukkan nombor kad kredit baharu, anda akan dikenakan caj sebanyak Ringgit Malaysia Satu (RM1.00) untuk memastikan kad tersebut aktif. RM1.00 akan dipulangkan kepada anda kemudian.
Web: Klik di sini atau klik pada ikon profil di bahagian atas halaman dan navigasi ke tab ‘Uruskan Langganan’ di mana anda akan dapat melihat kitaran pengebilan anda dan maklumat langganan lain. Kami akan mula mengenakan caj untuk pembaharuan langganan anda sekurang-kurangnya tujuh (7) hari sebelum hari terakhir kitaran pengebilan anda. Anda akan diingatkan melalui e-mel.
Caj mungkin ditolak atas pelbagai sebab. Contohnya, mungkin terdapat masalah ketika urusan dengan bank anda atau wang tidak mencukupi dalam akaun anda. Cuba tukar kad kredit anda atau hubungi bank anda untuk mengetahui sebab caj ditolak. Jika ini adalah gangguan rangkaian internet, anda boleh mencuba lagi kemudian.
Jika anda gagal membuat pembayaran, langganan anda mungkin ditamatkan apabila tamat tempoh. Anda boleh melanggan semula berdasarkan pelan langganan yang tersedia.
Ya, kami mempunyai Pelan Tahunan manakala pembaharuan automatik adalah pilihan.
Ya, kami akan menghantar peringatan e-mel kepada anda mengenai bil/pembaharuan anda seterusnya.
Isu Teknikal
Terima kasih kerana melanggan! Langganan anda akan bermula serta-merta selepas pembayaran berjaya.
Pelanggan Majoriti boleh menikmati sehingga empat (4) log masuk pada pelayar web. Jika anda menerima mesej ‘Telah mencapai had log masuk’ semasa cuba log masuk, anda boleh mengklik salah satu (1) daripada dua (2) pilihan:
Teruskan di sini – di mana anda akan dilog keluar daripada sesi terdahulu supaya anda boleh meneruskan pada pelayar baharu.
Urus log masuk – di mana anda boleh melihat semua sesi log masuk supaya anda boleh membuat pilihan untuk dinyahaktifkan.
Teruskan di sini – di mana anda akan dilog keluar daripada sesi terdahulu supaya anda boleh meneruskan pada pelayar baharu.
Urus log masuk – di mana anda boleh melihat semua sesi log masuk supaya anda boleh membuat pilihan untuk dinyahaktifkan.
Sila cuba penyelesaian berikut:
- Sila pastikan anda log masuk menggunakan akaun Majoriti yang betul dengan langganan yang aktif dan cuba lagi.
- Sila cuba log keluar kemudian log masuk semula.
- Sila pastikan anda melanggan langganan Majoriti untuk majoriti.com.my dan BUKAN The Star Digital Access yang merupakan dua (2) perkhidmatan berbeza.
Maaf, anda tidak boleh menukar alamat e-mel yang didaftarkan mempunyai kaitan dengan akaun Majoriti anda sambil mengekalkan langganan, penanda halaman dan tetapan anda yang lain. Sila hubungi khidmat pelanggan kami ([email protected]) untuk bantuan.
Klik ‘Lupa Kata Laluan?’ di halaman ‘Log Masuk’ dan ikuti langkah-langkah untuk menetapkan semula kata laluan anda. Jika anda mendaftar melalui Google atau Facebook, butiran log masuk anda dipautkan ke akaun itu dan kami tidak dapat membantu untuk penetapan semula kata laluan.
Ya, anda boleh menikmati empat (4) log masuk serentak pada pelayar web. Jika anda cuba log masuk lebih daripada empat (4) penyemak imbas, anda akan menerima mesej ‘Telah mencapai had log masuk’ yang memberi anda pilihan untuk ‘Teruskan di sini’ (di mana anda akan log keluar dari sesi terdahulu anda supaya anda boleh meneruskan pelayar baharu) atau ‘Uruskan Log Masuk’.
Pengaktifan / Kod Diskaun
- Ya, kadangkala kami mungkin menawarkan kod pembaca untuk melanjutkan langganan Majoriti secara percuma atau pada kadar diskaun.
- Langganan mungkin turut ditawarkan di saluran lain yang bukan di majoriti.com.my. Langganan yang didaftarkan di saluran tersebut akan disediakan kod yang perlu diaktifkan oleh setiap ahli.
Kod diskaun
- Sila rujuk arahan yang disediakan bersama kod.
- Pilih pakej > masukkan kod di halaman daftar keluar > teruskan membuat pembayaran.
- Nota: pastikan harga dan pakej adalah betul sebelum anda membuat pembayaran.
Mungkin terdapat beberapa sebab mengapa kod itu tidak sah.
- Sila semak terma dan syarat kod. Sila ambil perhatian bahawa sesetengah kod hanya boleh digunakan sekali sahaja dan mungkin telah ditebus.
- Sila semak sama ada kod anda ialah kod diskaun atau kod korporat untuk kod langganan berbayar atau percuma. Kemudian rujuk soalan ‘Saya ada kod, bagaimana cara saya menebusnya?’
- Sila semak sama ada anda telah berjaya menebus kod di bawah ‘Uruskan Langganan’.
- Jika anda mempunyai langganan aktif pada pembaharuan automatik, sila batalkan ciri pembaharuan automatik sebelum menebus kod.
- Jika tarikh tamat tempoh langganan aktif anda melebihi satu (1) bulan dari sekarang, anda tidak dapat menggunakan sebarang kod.
Pembatalan / Perubahan Pakej
Ya, anda boleh membatalkan langganan Majoriti anda pada bila-bila masa. Apabila anda membatalkan langganan berbayar anda, anda akan terus mempunyai akses untuk baki tempoh pengebilan semasa dan tidak akan dicaj untuk kitaran pengebilan anda yang seterusnya.
Walau bagaimanapun, anda tidak boleh membatalkan akaun Majoriti percuma anda pada masa ini.
Walau bagaimanapun, anda tidak boleh membatalkan akaun Majoriti percuma anda pada masa ini.
Maaf, kami tidak memulangkan bayaran selepas pendaftaran dibuat.
Ganjaran dan Promosi
Langganan kami disertakan dengan diskaun pembelian eksklusif. Apabila kami mendapat beberapa tawaran menarik seperti diskaun istimewa dan/atau pas VIP, kami akan berkongsi dengan pelanggan kami dengan menghantar mesej secara Pemasaran Mel Langsung Elektronik (EDM) melalui rakan kongsi kami. Pastikan anda tidak menarik diri daripada menerima berita dan/atau promosi dan/atau komunikasi daripada kami untuk mengelak anda terlepas tawaran yang disediakan. Klik di sini untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang program Pedagang.
Klik di sini untuk mengetahui lebih lanjut tentang pelan langganan terkini kami.
Klik di sini untuk mengetahui lebih lanjut tentang pelan langganan terkini kami.