DUA inisiatif dijalankan demi memastikan kelangsungan seni warisan negara terus lestari merentas generasi dan melonjak ke peringkat global.
LILANZ, jenama fesyen lelaki dari China, membuka butik global pertamanya di Genting Highlands sebagai langkah awal ke pasaran antarabangsa dengan gaya minimalis moden.
BELIAU melihat peluang bekerja dengan bapa sebagai pengalaman yang banyak mematangkannya dalam dunia bisnes.
LONJAKAN ketibaan pelancong turut menyaksikan peningkatan trafik di Malaysia Airports Holdings Bhd.
MIN Luna bermula daripada seorang penulis kecantikan di sebuah majalah fesyen ke pemilik sebuah agensi kreatif.
SIRI animasi Mechamato terbitan Monsta berjaya membuktikan sehingga berjaya menembusi 65 buah negara.
INISIATIF tersebut bertujuan merangsang dan menyuntik gelombang baharu momentum ekonomi ke dalam KHTP dan kawasan sekitarnya.
KOPI Wonda Extra Shot mengambil inspirasi daripada Harimau Malaya bagi menyokong pasukan bola kebangsaan menjelang Piala Asia 2023 di Qatar.
PENGENDALIAN kebersihan lapangan terbang yang lemah akan mencemarkan nama baik dan membantutkan segala usaha kerajaan negeri.
DALAM tempoh dua tahun, KKM telah mengambil tindakan terhadap 62 syarikat produk susu formula bayi, makanan pelengkap bayi dan peralatan penyusuan.
KALI ini, pencapaian wanita dalam bidang media sosial, komunikasi visual, aktivisme alam sekitar dan pemasaran digital dilihat cukup menyerlah.
LILANZ kini mengendalikan lebih 2,700 butik di seluruh China dan berjaya menjana pendapatan tahunan sebanyak RMB 3.65 bilion pada 2024.
LANGKAH Sabrina untuk menyertai industri muzik menunjukkan bahawa beliau kini lebih banyak fokus kepada projek seni.
DI Kelantan, dunia perniagaan bukan sekadar kerjaya, sebaliknya ia adalah gaya hidup.
SEBAGAI pemain baharu dalam industri, jenama itu tidak terlepas daripada menerima kecaman dan kritikan.
IA menjadikan setiap koleksinya bukan sahaja kontemporari, malah sarat dengan nilai budaya yang unik.
ANFAAL menegaskan potensi besar Gen Z sebagai peneraju ekonomi digital, memandangkan generasi terbabit lahir dalam era teknologi.
MEREKA memutuskan untuk mencipta produk deodoran dan pelembap bibir yang dapat membantu orang ramai.
GENIUS Aulad bermula dengan hanya mempunyai 20 orang murid di sebuah lot kedai di Subang Jaya.
UMAR merupakan graduan bidang perniagaan dan pemasaran daripada Universiti Drexel University, Philadelphia, AS
Hakcipta © 2021-2025 Star Media Group Berhad [197101000523 (10894-D)]
Paparan terbaik pada penyemak imbas Chrome.